Tuesday, March 20, 2012

Syaza the explorer

Mood nak berbelog dah sampai dah.. Lama tau aku tunggu.. Pagi ni baru dia mai.. Macam biasa kalau mood aku dah sampai, cerita yang aku hapdet mesti cerita lama.. So tak payah la korang pelik ngan belog aku ni yang suka sangat cerita benda² lama.. Macam dah jadi trademark pulakkan.. Rasanya aku kena tukar nama belog ni, tukar jadi belog jeruk.. Ye la jeruk kan kena peram lama².. So nasib belog aku ngan jeruk takde bezanya sama je.. Sian tau..

Aku malas nak taip banyak² korang tengok je la gambar n baca caption gambar² yang aku tempek kat belog jeruk ni.. (Dah takde idea nak menaip sebenarnya)


Syaza the birthday girl.. Budak kenit ni tak macam budak² lain.. Aktif, pandai, comel, peramah pulak tu..
Ye la peramah sebab ngan semua orang dia nak.. Tapi ngan laki dia kurang sikit..
Haa.. Baguskan anti sosial ngan laki.. Kalau anak aku macam ni nanti tak payah aku pening² pikir dia menggatal ngan laki ke idak.. Hewhewhew!

Tema beday budak kecik ni Dora the explorer.. Tapi tukar jadi Syaza the explorer..
Kau tengok candy buffet dia.. Simplekan.. Tapi semua jenis makbapak gula² makbapak coklat ada atas tu..
Birthday anak aku nanti aku nak buat macam ni..
Bukak meja petak macam kat kedai mamak tu pastu campak je gula² atas meja tu.. Senang.

Beday kek yang memang sempoi habis tapi sedapdapdap.. Aku makan 3kali..
Beriya sangat aku makan kan.. Ha nak tau kenapa.. Jawapannya ada kat gambar bawah² ni.. Hehe!

Haaa.. Ni pulak centerpiece kat setiap meja.. Idea gak nih.. Dari kau letak bunga, patung o kertas² yang tak boleh makan pastu kau buang baik ko letak jajan² macam ni.. Untung² tetamu kau boleh makan..
Nak buang pon lepas 1 2 hari.. Buang tu pon sebab dah jadi taik.. Takdela membazirkan..


Pastu ada pulak abang yang tolong buat tatu lekat² ni.. Tu bedaygel pon buat jugak..
Alolololo.. Tomelnyew!

Alolololoooo tomelnyeww.. Tangan sape niiiii.. Mestila tangan aii..
Hik! Harus buat jugak tau.. Ai tak boleh tengok benda² macam ni.. Mesti gatal citan nak buat jugak..
Hewhewhew

Ni makanan yang aku amik.. Aku je yang makan sampai habis.. Sedara aku yang lain tak makan sebab time ni spageti ni dah bau masam.. Rasa pon masam.. So dorang cakap dah nak basi.. Aku memang perasan ada bau ngan rasa masam.. Tapi aku makan sedap je.. Aku cakapla ngan dorang rasa ngan bau dia ni memang macam ni sebab letak tomato.. Pastu kau rasa dorang dengar cakap aku? Nan hado.. Siap cakap makanan yang sampai kat aku apanya yang tak sedap.. Makanan yang nak basi pon aku bedal.. Ah lantak korangla.. Aku rasa ok je.. Bila dah sedap aku peduli apakan.. Makan jela sampai licin.. Nasib baik tak kena ceriberi tau.. Wei korang aku dah cakap spageti ni tak basi korang degil.. Duhh~

Laksa ni pon sedap tapi aku makan sikit je.. Sebab ni bukan aku punya.. Aku nak rasa je sebab dah kenyang kan makan spageti yang dorang dok heboh cakap basi tu.. Hewhewhew

Gambar tuan jeruk kena ada.. Princess sangat tauuu.. Ailaikkk!

Kek ada hadiah ada belon ada tinggal budak kecik comel tu je takde lagi.. Mana semua orang pergi agaknye ye? Mari adik² kita cari..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ouhhh..Mereka disini rupanya.. Menanti abang baju hitam tu bagi belon..
Cukeeeenye iteww..

Tapi sebabkan kena beratur pastu yang beratur semua kecik² ai yang badan gabak macam seladang ni terpaksa mengundurkan diri.. Isk! Sedihnye iteww..

Selalu kalau beday budak kecik yang ramai mesti budak² kecik jugak kan.. Tapi yang ni semua stok makbapaknenekatok budak yang datang.. Semangat tau memasing.. Haha! takdela yang ni semua keluarga ngan sedaramara rapat..

Yang kecik² comel² mesti la berdiri kat meja kek..
Mesti korang tanye mana aku kan..
Yela aku kan diketegorikan sebagai comel jugak kan tapi kenapa aku takde dalam gambar ni?
Sori la uolss hakak bz tangkap gambar.. Tu yang takde dalam gambar tu..
Waaa mati tercirit la kau baca stekmen aku! Haha!

Ni la sebab kenapa aku makan kek sampai 3kali.. Sebab dia kek rainbow.. Awww!
Dah lama kot aku nak makan kek rainbow ni.. Aku tau kek ni kek butter je..
Tapi dah aku nak sangat makan sebabkan kek ni warnawarni kan.. Tibe bila dah ada depan mata memang sampai berkali² la aku amik.. Huuuaaa dapnyeeee!

Sambil makan² kek tu ada pulak pertunjukkan magic..
Eh! Ni abang belon tadi.. Wahh bagus.. Magic boleh buat belon boleh buat..
Kek rainbow boleh buat tak bang? Kalau boleh saya nak 2bijik *tibe*

Umakkaii! Kapaknya gigi adik aku.. Ni bukan mumia ni!
Ni namanya hantu gigi.. Apala aku nak buat ngan gigi kau ni dik oi..

Belog dah jeruk, muka tuan belog pon kena berlengeih macam jeruk..


Depan rumah ada pulak natang ni.. Macam best..
Tapi biasa la tangkap gambar je la yang boleh aku buat.. Kalau naik kang tak pepasal bocor natang ni..
Dah satu hal aku nak mengganti benda ni kan..

Ouhhh ni adalah gambar feveret aku.. Nak tau sebab ape?
Tu haa kemain tau kaksedara aku punya pose.. Kepit tu..Gedik weii gedikk.. Haha!
Sumpah aku cakap kat korang seumur hidup aku tak pernah la aku tengok dia lentok macam ni..
Lepas² ni memang dah takkan ada gambar macam ni lagi..
Itulah hebatnya sebuah gambar yang bernama 'candid'.. Sape yang tangkap gambar ni ek? Aku nak ciom² pipi dia sebab dapat tangkap gambar yang gojes ni.. *Katol nanti i cuci gambar ni u letak kat dinding atas kepala katil dalam bilik u tauu.. Welkamtudeklab katol.. Aww*

Kapika sejak dah pakai tudung makin cantik makin gojes..
Nanti ajar i pakai tudung macam tu tau.. Aww! ;)

Note : Nak kumpul mood untuk hapdet pasal singapore n makan² H2M.. Hohemmjii malasnya aku!

No comments:

Post a Comment