Monday, March 21, 2011

Macarons & Pavlova

Hye korang.... Assalamualaikum...

Korang ingat lagi tak post manisan oh manisan? Haa... Aku da dapat rasa manisan yang aku nak..Hehe! *Gila jakun*

Aku peduli ape orang nak cakap : 'La minah ni..benda tu da berzaman baru terhegeh-hegeh nak makan nak rasa..Gila outdated!'
Ha! Aku kisah ape k0 nak cakap camtu! Janji aku hepi.. haha!

*Da la gila jakun pastu gila perasan yg orang baca blog kau rara* hahah!
Lagi sekali aku cakap aku peduli ape.. ngehngehngeh!

Ok..ok.. Kat wishlist aku kan ada 4 manisan yg aku jakunkan, gilakan, angankan, bayangkan,ketinggalan zamankan.. Sekarang baru rasa 2.. Calon-calonnya adalah :

PAVLOVA
Pandangan atas

Pandangan tepi

Pavlova ni aku beli kat Delicious.. Kempunan punya pasal aku paksa si suami pergi KL semata-mata untuk benda alah ni.. So lepas dah lepaskan kempunan aku ni, tak de la aku mimpikan benda alah ni tiap malam sampai terkeluar air liur.. (-_-)

Rate : 7/10 - Aku bagi 6 sebab manisnya ya rabbiiii... Kencing manis 4hari.. Tapi krim dia ya rabbiii...sedap! Lemak dan tak berapa manis..

MACARONS
                                                                     A                                                       B                            

Nampak kat atas tu.. Yang A tu dari Whisk yang B tu dari rahsia tak boleh bagitahu sekarang aku bagitahu jap lagi.. Nak bagi saspen sikit!

Rate A : 5/10 - Sebabnya manis dia ya rabbiiiiiiiiiii.. Kalau tadi kencing manis 4hari aku up 2 minggu punya kencing manis.. Tak nak dah macarons Whisk!

Rate B : 5/10 - Sama gak macam kat atas sebab aku ngan cik adda tak puas hati sampai-sampai je kat kitorang hancur..

Tapi jangan risau jangan sedih sebab akak tu cakap kalau sampai kat kitorang hancur dia akan ganti yang lain.. Lega weiii.. Mahal tu kitorang bayar.. Jadi hari yang ditunggu-tunggu hari ni sampai yang baru..



Kali ni hantar plastik wrap tebal letak tanda fragile kiri kanan depan belakang atas bawah pun letak.. Lantakk....

Surat khabar sama macam sebelum ni.. Lantakk....

Wahh.. Siap ada sticker..
Berdebar-debar... Dupdapdupdap!

Tadaaaaa.. :)

Rate : 8/10 - Packing kali ni agak puas hati dari hari tu yang penting tak pecah..

Ok la bagitau la kat mana aku beli kan.. Aku beli kat sini.. Harga masuk postage rm85 - 35 biji.. Kan aku kata mahal.. Jakun punya pasal lantakk.. Bayar je.. Tapi kalau nak ambil sendiri boleh gak rm68.. Kalau nak tanya lebih-lebih klik SINI..

Sedap lagi macarons ni dari Whisk sebab dia tak berapa manis kacang pun terasa.. Ni pandangan lidah aku.. Tak tahu la lidah korang kan.. K bye !

No comments:

Post a Comment