Friday, August 12, 2011

Daging salai masak lemak cili api bersama belimbing buluh..Perghhh!!

Fuhhh.. Tengok tajuk kat atas sumpah dah meleleh-leleh air liur aku.. Perghhhh.. Jangan cakap la sedap dia macam mana kan.. Memang kalau boleh aku nak masuk dalam periuk lauk tu terus taknak keluar-keluar.. Hebat tak hebat kesedapan lauk tu kan.. Dan macam biasa kalau lauk yang super ohsem hebat rasanya tak lain tak bukan chef yang masak tu mesti la arwah mama aku..

Tapi arwah mama dah takde.. Tak dapat nak makan masakan arwah mama yang oh sungguh lazat tak terkata tu.. Tapi macam yang aku cakap sebelum ni.. Aku adalah insan yang paling bertuah dalam Selangor (kalau aku cakap dalam dunia nampak sangat propa) ni sebab aku bukan saja mempunyai sedara-sedara yang sememangnya cool tapi aku juga mempunyai makcik-makcik yang sangatla pergghhhh! Hebatlah!Tapi dalam ramai-ramai makcik aku, aku ada sorang makcik yang bukan saja pandai masak tapi dia jugak la yang jaga aku dari aku sekolah rendah lagi.. Adik aku yang bongsu tu pun dia jaga dari baby sampai la sekarang..

Aku panggil dia cik Ani.. Ye! Sejak mama meninggal aku dah anggap dia macam mama aku sendiri.. Dan sekarang aku rasa hubungan aku dengan cik Ani makin rapat bila mama dah takde.. Betul orang cakap setiap benda yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya, apa yang kita perlu buat hanya redha, tabah dan sabar menghadapinya.. Dan inilah hikmah yang aku dapat.. Aku masih ada seorang makcik yang penyayang dan boleh bagi aku makan makanan-makanan yang super ohsem sedapnya sampai jilat jari orang sebelah! Gila perangai 24jam ingat makanan je.. Huahahahaua.. (Panjang mukaddimah aku kali ni padahal nak cakap pasal lauk je.. Ghasak!)

 Aishhh cuba korang tengok depan-depan la baru meleleh air liur korang 12cm panjangnya!
Nikmat gila buka puasa hari tu dapat makan sedap macam ni!
Nasib baik aku ada cik Ani sebagai pengganti mama.. Alhamdulillah.. :)

p/s : nasib baik la cik Ani ni adik baba.. Kalau tak dah aku jodohkan dengan baba aku.. Ok tak kelakar rara! bye!



No comments:

Post a Comment