Tuesday, July 5, 2011

Manisnya bila.................

*Sila sambung ayat diatas dengan* kita mempunyai pasangan hidup yang sangat memahami, penyayang, pandai masak dan mempunyai sifat apa yang penting? Kerjasama! Ye aku mempunyai seorang *memangla sorang! pompan tak boleh kahwin 4*suami yang mungkin tak romantik macam Seth Tan.. Tapi cukup sekadar dia membantu aku menguruskan hal rumah tangga kami.. Aku bersyukur sangat dapat suami macam si suami aku ni.. Sebab:

                               Aku akan                                                                     Dia pulak
                               sapu rumah                                                                 mop rumah
                               basuh tandas                                                              basuh jamban
                               lap sofa                                                                        lap kabinet tv
                               basuh baju                                                                   sidai baju
                               lipat baju                                                                      angkat baju (bagi aku lipatla)
                               sediakan barang masak                                             masak
                               sapu halaman belakang                                             sapu halaman depan
                               lap dapur masak                                                          dia lap meja makan
                               basuh pinggan                                                              isi air dalam botol/masak air
                               susun pinggan                                                               teman aku sampai habis kemas


 Masakan si suami : sambal sotong, sayur su-pak-choi, jering masak cilipadi dengan ikan bilis goreng..
Aku dak melantak 2pinggan baru ingat nak tangkap gambar..
Tu yang lauk nampak macam kurang sopan sikit.. Okbye!





No comments:

Post a Comment